ابزار وبمستر

صلاة

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۱۳
فایلستان

برات عاشق نو کن رسید روز برات

زکات لعل ادا کن رسید وقت زکات

برات و قدر خیالت دو عید چیست وصال

چو این و آن نبود هست نوبت حسرات

به باغ‌های حقایق برات دوست رسید

ز تخته بند زمستان شکوفه یافت نجات

چو طوطیان خبر قند دوست آوردند

ز دشت و کوه برویید صد هزار نبات

دو شادیست عروسان باغ را امروز

وفات در بگشاد و خریف یافت وفات

بیا که نور سماوات خاک را آراست

شکوفه نور حقست و درخت چون مشکات

جهان پر از خضر سبزپوش دانی چیست

که جوش کرد ز خاک و درخت آب حیات

ز لامکان برسیدست حور سوی ملک

ز بی‌جهت برسیدست خلد سوی جهات

طیور نعره ارنی همی‌زنند چرا

که طور یافت ربیع و کلیم جان میقات

به باغ آی و قیامت ببین و حشر عیان

که رعد نفخه صور آمد و نشور موات

اذان فاخته دیدیم و قامت اشجار

خموش کن که سخن شرط نیست وقت صلات



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

 در نعت سید المرسلین صلی اللّه علیه و سلم

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۱۲
فایلستان

شبی آمد برش جبریل خرّم

که هان آگاه باش ای صدرِ عالم

ازین تاریکدان خیز و گذر کن

بدار الملک ربّانی سفر کن

بسوی لامکان امشب قدم زن

بگیر آن حلقه را و بر حرم زن

جهانی بهرت امشب در خروشند

همه کرّوبیان حلقه به گوشند

ستاده انبیا و مرسلینند

که تا امشب جمالت را به بینند

بهشت و آسمان در برگشادست

بسی دلها ز دیدار تو شادست

در امشب آنچه مقصودست ازو خواه

که خواهی دید بی‌شک امشب الله

غم امّت در امشب خور که دانی

حقیقت جمله اسرار نهانی

براقی بود چون برق آوریده

که حق ازنور پاکش آفریده

سرا پایش ز نور حق بُد آباد

ز تیزی خود سبق می‌بردی از باد

نبی بر وی سوار اندر زمان شد

مکان بگذاشت سوی لامکان شد

فتاده غلغلی در عرش اعظم

که آمد صدر و بدر هر دو عالم

ملایک با طبقهای نثارش

ستاده جمله از جان دوستدارش

تمام انبیا را دیده در راه

مر او را کرده از اسرار آگاه

نمود آدم ز اوّل کل جمالش

حقیقت خلعتی داد ازوصالش

دگر نوحش بکرد از کل خبردار

که تا شد از عیانش صاحب اسرار

ز ابراهیم دید او خلّت کل

که تا بر وی عیان شد قربت کل

چو اسمعیل او را تربیت کرد

دگر اسحاقش از جان تقویت کرد

دگر یعقوب کردش از غم آزاد

که تا شد ذات او از عشق آباد

دگر یوسف بصدقی راز گفتش

ز شوق دوست شرحی باز گفتش

چو موسی بودش از انوارمشتاق

مر او را کرد اندر عشق کل طاق

دگر داود بس راز نهان گفت

سلیمانش بسی شرح و بیان گفت

دگر عیسی چو دیدش ذات والا

مر او را کرد اندر فقر یکتا

یکایک انبیا را دست جودش

یقین تشریف داد و ره نمودش

چو گشت آگاه او از قربت دوست

گذر کرد او به سوی حضرت دوست

چو سوی سدره بیرون تاخت احمد

ز ذات دوست سَرّ افراخت احمد

رفیقش آنکه جبریل امین بود

که یک پر ز آسمانش تا زمین بود

در آنجا باز ماند و مصطفی شد

به سوی قرب ذات پادشا شد

سؤالی کرد از جبریل آن شاه

چرا ماندی قدم نه اندرین راه

جوابش داد کای سلطان اسرار

اجازت بیش ازینم نیست رفتار

مجالم بیشتر زین نیست یک دم

ترا باید شدن ای شاه عالم

سر موئی اگر برتر بأعلی

پرم سوزد پرم نور تجلّی

ترا باید شدن تا حضرت یار

ترا زیبد که داری قربت یار

روان شد سیّد و او را رها کرد

دل خود را ز دون حق جدا کرد

بشد چندان که چون دید از فرود او

برش جبریل گنجشکی نمود او

همی شد تا ازین نیز او گذر کرد

ورای پردهٔ غیبی نظر کرد

نه جا دید و جهت نه عقل و ادراک

نه عرش و فرش ونه هم کرّهٔ خاک

عیان لامکان بی جسم و جان دید

در آنجاخویشتن را او نهان دید

زتن بگذشت و ز جان هم سفر کرد

چو بیخود شد ز خود در حق نظر کرد

چو در آغاز دید اعیان انجام

ندای کل شنید از یار پیغام

ندا آمد ز ذات کل که فان آی

رها کن جسم و جان بی جسم و جان آی

درآ ای مقصد و مقصود ما تو

نظر کن ذات ما را با لقا تو

دران دهشت زبانش رفت از کار

محمد از محمد گشت بیزار

محمد خود ندید و جان جان دید

لقای خالق کون و مکان دید

نبود احمد خدا بود اندر آنجا

عیان عین لقا بود اندر آنجا

خطابش کرد کای صدر دو عالم

تو چونی گفت بی‌چونم درین دم

تو بی‌چونی من اینجا خود که باشم

چو تو هستی حقیقة من چه باشم

توئی و جز تو چیزی نیست اعیان

توئی عقل و توئی قلب و توئی جان

خطاب آمد که ای بود همه تو

امان جمله و سود همه تو

توئی مقصود ما در آفرینش

چه می‌خواهی بخواه ای عین بینش

محمد گفت ای دانای بی‌چون

توئی سرّ درون و راز بیرون

تو می‌دانی حقیقت سرّ رازم

که بهر امّت خود با نیازم

حقیقت امّتی دارم گنه گار

ولی از فضل تو جمله خبردار

خبردارند از دریای فضلت

چه باشد گر کنی بر جمله رحمت

خطاب آمد ز حضرت بار دیگر

که بخشیدم سراسر ای مطّهر

مخور غم از برای امّت خویش

که هست از جرم ایشان فضل ما بیش

حقیقت رحمت ما بی‌شمارست

ز مخلوقات ما را با تو کارست

مرا با تست کار از کلِّ آفاق

ترا بگزیدم و کردم ترا طاق

توئی یکتا میان آفرینش

توئی مر جمله را چون چشم بینش

پس آنگه سرِّ کل با او بیان کرد

سه باره سی هزارش سر عیان کرد

خطابش کرد کای محبوب بی‌چون

ازین سه سی هزاران دُرّ مکنون

بگو سی و مگو سی پیش یاران

دگر سی خواه گو خواه مگو آن

بهر کو مصلحت دانی عیان کن

وگرنه در درون خود نهان کن

چو رفت این بازگشت از لامکان او

به سوی عالم سفلی روان او

چو باز آمد ازان حضرة با شتاب

هنوزش گرم بود آن جامهٔ خواب
 



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

موجود ملکوتی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۱۱
فایلستان

اینکه انسان موجود ملکوتی است که از پی حکمتی به غریبستان دنیا هبوط کرده است و نمی شایدش که وطن ملکوتی خویش را از یاد ببرد و به این غریبستان ناسوتی دل ببازد، و می بایدش که با شوق و اشتیاق در تلاش و تکاپویی پیوسته برای بازگشت باشد، از اندیشه ها و باورهای بنیادی.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

حق

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۱۰
فایلستان

دل نبود آن دلی که نه ذله باشد
مشغله را کن بله که مشعله باشد
دفتر حق است دل به حق بنگارش

نیست روا پر نقوش باطله باشد



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

الله

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۰۹
فایلستان

در هر چه نظر کنم تو آیی به نظر
لا ظاهر فی الوجود و الله سواک



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

موتورهای کاوش تصاویر

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۰۹
فایلستان

تصاویر دارای ویژگی «از» چیزی و «درباره » چیزی هستند با این تفاوت که اغلب بین «از» و «درباره» تفاوت وجود دارد.موتورهای کاوش تصاویر اغلب تحلیل دیداری انجام نمی دهند، بیشتر برمتن همراه تصاویرتأکید دارند و دارای مقولات موضوعی از قبیل ورزش، مسافرت، سرگرمی و تجارت هستند.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

معماری موتورهای کاوش متن- محور نوین

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۰۸
فایلستان

معماری موتورهای کاوش متن- محور نوین شامل دو فرایند است: فرایند تولید نمایه ناپیوسته و فرآیند تجهیز نمایه پیوسته، تولید نمایه مسئول ایجاد ساختار نمایه سازی مطلوب و سنجه – پذیر(وب مقیاس) برای تمام تصویرموجود در وب است. در حالیکه تجهیز نمایه مسئول خدمت دهی مطلوب حجم بزرگ نمایه های تصاویر وب بر مبنای درون داد – جستجوی متنی آن ها به کاربران است.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

ابر داده تصاویر

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۰۷
فایلستان

ابر داده تصاویر به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: ۱- متن ویژگی- محور و ابرداده ساختاری ، از قبیل پدیدآور، تاریخ، گونه، منبع، نوع عکس، اندازه،اسم فایل و غیره...۲- ابرداده معنایی متن – محور ، از قبیل عنوان/شرح تصویر، موضوع/ فهرست های کلید واژه ای، توصیف های متن – آزاد و یا متن اطراف تصویر.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

سطوح معنایی تصاویر

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۰۷
فایلستان

یک تصویر ممکن است با اهداف متفاوتی به کار رود.عقیده براین است که انسان ها تصاویر را براساس سه سطح ،ارزیابی و به آنها معنی می دهند. سطح نخست ، ویژگی ابتدایی شامل، رنگ ، شکل و بافت تصویر است. سطح دوم موضوعی است و شامل مردم، مکان ها و رخدادهای درون تصویر است. سطح سوم، که پیچیده ترین بخش است شامل تفاسیر استنباطی از تصویر می شود و اینجاست که موضوع ذهنی بیننده می شود و تصویر شکل می گیرد. بیننده ممکن است نمادی سمبلیک یا نشانه های عاطفی که ممکن است از تصاویر ساطع شود را ببیند.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]

نمایه سازی تصاویر

۲۴ فروردین ۱۴۰۳
۰۸:۵۲:۰۵
فایلستان

سه روش سنتی برای نمایه سازی تصاویر عبارتند از: نمایه سازی انسانی ، استفاده از واژگان مهارشده  و نمایه سازی خودکار.



موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
[ بازدید : ] [ امتیاز : ]
نور حق
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
عنوان پیغام:
پیغام :
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نور حق است. || طراح قالب avazak.ir